e-Boekhouden ZZP boekhouding review

Ben jij net begonnen als ZZP’er of ben je je nog aan het verdiepen in alles waar je tijdens dit avontuur op moet letten, dan is de kans vrij groot dat je je ook verdiept hebt in het doen van je administratie. Je bent namelijk als ZZP’er verplicht je in- en verkopen bij te houden. Niet alleen om je belastingaangifte te kunnen doen, maar natuurlijk ook om de winstgevendheid van je bedrijf te kunnen bepalen. Speciaal voor de de ZZP’ers is er e-Boekhouden.nl. Omdat dit boekhoudprogramma ontzettend populair is,  hebben wij ons hier eens verder in verdiept en daarom deze e-Boekhouden ZZP boekhouding review voor jullie geschreven. Doe er je voordeel mee dus!

Wat kun je allemaal met e-Boekhouden?

e-Boekhouden heeft ontzettend veel verschillende functionaliteiten. Als starter zul je ze waarschijnlijk nog lang niet allemaal nodig hebben, maar zijn ze wel handig om tot je beschikking te hebben. Vooral het verwerken van je boekhouding, het versturen van facturen en het verwerken van betalingen zijn voor nu waarschijnlijk de belangrijkste functionaliteiten die je gebruikt. Daarnaast heb je ook de mogelijkheid om een volledige balans en ook winst- en verliesrekening uit te draaien. Ook biedt dit boekhoudprogramma je de mogelijkheid tot het koppelen met je bank. Dit zorgt ervoor dat alle transacties direct in het overzicht komen te staan en je ze vanuit daar kunt verwerken.

De voordelen van e-Boekhouden

In deze e-Boekhouden ZZP boekhouding review bespreken we naast de functionaliteiten, natuurlijk ook de voor- en nadelen van dit programma. Om te beginnen met de voordelen, hebben we de belangrijkste voor je op een rijtje gezet.

• Beschikt over een app
  • Geautomatiseerd factureren
  • Koppeling met bijna iedere bank
  • Voordelig in prijs
  • Je eigen huisstijl voor facturen en offertes
  • Koppeling met veel verschillende partijen

De nadelen van e-Boekhouden

Deze e-Boekhouden ZZP boekhouding review is natuurlijk niet volledig zonder ook de nadelen te benoemen van deze boekhoudsoftware. Ondanks de vele voordelen, zijn we ook tegen een aantal beperkingen aangelopen, zoals:

• De look en feel is wat ouderwets
  • Taalgebruik veelal gericht op de boekhouder
  • Navigatie soms niet heel logisch